כן להסכם - תומכים ביוזמת ז'נבהכן להסכם - תומכים ביוזמת ז'נבה
English Русский الموقع الفلسطيني
עקבו אחרינו בטוויטר הצטרפו אלינו בפייסבוק ערוץ יוזמת ז'נה ביוטיוב
שומרים על קשר

ז'נבה בשטח
היכנסו לצפות בסרטון מי אנחנו

העיתונים המובילים במדינות ערב מדווחים על קמפיין הפרטנרים של יוזמת ז'נבה

(31/08/2010)

להלן סיקור חלק מהכתבות שהתפרסמו בעיתונות מדינות ערב עם תחילת קמפיין הפרטנרים של יוזמת ז'נבה:

מתוך: "אל-וטן" הסורי / 31.8.2010

"קבוצה ישראלית – פלסטינית יוצאת בקמפיין שלום לפני המו"מ הישיר"

"בזמן בו עושים בכירים ישראלים ופלסטינים דרכם לוושינגטון לחידוש המו"מ הישיר לשלום, יצאה "יוזמת ז'נבה", שהינה ארגון ישראלי – פלסטיני, בקמפיין, דרכו היא מקווה לשכנע את הישראלים הספקנים כי יש להם שותף לשלום. הוחלט להשיק את הקמפיין, שיכלול סרטוני וידאו קצרים באינטרנט, באמצעי התקשורת ועל שלטי פרסום, בהם נראים פלסטינים בולטים מדברים אל הציבור הישראלי.כל פלסטיני מסיים את דבריו התמציתיים במשפט: "אני פרטנר שלך, האם אתה פרטנר שלי?". זאת, לאחר שדיברו על ההזדמנויות שאבדו ואכזבות מהמו"מ של העבר, והצורך להפיק תועלת מהשיחות העכשוויות כדי להגיע להסכם שלום ישראלי – פלסטיני היסטורי.

בין הפלסטינים, המופיעים בקמפיין עד כה ישנם ראש מחלקת המו"מ באש"פ, סאיב עריקאת, מזכ"ל "הועד הפועל" של אש"פ, יאסר עבד רבו, ולצידו ראש מנגנון הביטחון המסכל לשעבר וחבר ה"ועד המרכזי" של "פתח", ג'יבריל רג'וב. ישנם אישים נוספים שהוחלט כי יופיעו בקמפיין, ביניהם שר החוץ, ריאד אל-מלכי, והשר לשעבר לענייני אסירים, סופיאן אבו זידה.

גדי בלטיאנסקי, המנכ"ל הישראלי של "יוזמת ז'נבה", ציין כי הקמפיין מקווה להתמודד עם הגישה הישראלית, אותה מבטאים אישים בולטים בממשלה, האומרת שאין לישראל שותף לשלום. הוא הוסיף: "ישנו שותף פלסטיני, ואנו נוכיח זאת. כל מי שיצפה במקטעי הוידאו ויראה את המנהיגים הפלסטינים יבין שאם לא נגיע איתם להסכם במהרה, אז נפסיד אותם ונפסיד את ההזדמנות לחלק את הארץ באופן מוסכם, ובדרך זאת להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

היוזמה אמרה שהוחלט לקיים את הקמפיין למשך שלושה שבועות, וזאת במימון הסוכנות האמריקאית לצמיחה בינלאומית.יצוין כי "יוזמת ז'נבה" הושקה ביחד על ידי עבד רבו, אחד מאדריכלי שיחות השלום הישראליות – פלסטיניות ב- 1993, ויוסי ביילין, ח"כ לשעבר ושר המשפטים לשעבר." לינק לכתבה במקור:

http://alwatan.sy/newsd.php?idn=85645

"אל-ח'ליג'" (איחוד האמירויות הערביות) / 31.8.2010

"קמפיין של מובילי "יוזמת ז'נבה" בתמיכה במו"מ הישיר"

"בזמן בו עושים בכירים ישראלים ופלסטינים דרכם לוושינגטון לחידוש המו"מ הישיר לשלום, יצא ארגון ישראלי – פלסטיני בקמפיין, דרכו הוא מקווה לשכנע את הישראלים הספקנים כי יש להם שותף לשלום. הוחלט להשיק את הקמפיין, שיכלול סרטוני וידאו קצרים באינטרנט, באמצעי התקשורת ועל שלטי פרסום. כל פלסטיני מסיים את דבריו התמציתיים במשפט "אני פרטנר שלך, האם אתה פרטנר שלי?".

בין הפלסטינים, המופיעים בקמפיין עד כה ישנם ראש מחלקת המו"מ באש"פ, סאיב עריקאת, מזכ"ל "הועד הפועל" של אש"פ, יאסר עבד רבו, ולצידו ראש מנגנון הביטחון המסכל לשעבר וחבר ה"ועד המרכזי" של "פתח", ג'יבריל רג'וב. ישנם אישים נוספים שהוחלט כי יופיעו בקמפיין, ביניהם שר החוץ, ריאד אל-מלכי, והשר לשעבר לענייני אסירים, סופיאן אבו זידה. היוזמה מסרה כי הוחלט לקיים את הקמפיין, אותו מממנת הסוכנות האמריקאית לצמיחה בינלאומית , למשך שלושה שבועות." לינק לכתבה במקור:

 http://www.alkhaleej.ae/portal/7dad95c1-d74a-4e82-a936-caec84c97dd0.aspx

העיתון "אל-מוסתקבל" (העתיד) הלבנוני, 30.8.2010

"הרשות הפלסטינית יוצאת בקמפיין תקשורתי של פנייה לרחוב הישראלי"

הרשות הלאומית הפלסטינית יצאה אתמול בקמפיין תקשורתי לחברה הישראלית תחת מימון אמריקאי בסיסמא: "אנחנו הפרטנרים שלכם, ואתם?" וזאת בפנייה לרחוב הישראלי כדי לשכנע אותו לתמוך בפתרון שתי המדינות. העיתון "ידיעות אחרונות" ציין כי הקמפיין הינו במימון אמריקאי ובניהול של "יוזמת ז'נבה", אותה השיקו יוסי ביילין ויאסר עבד רבו. הקמפיין כולל כרזות בדרכים, פגישות מצולמות קצרות עם מנהיגי הרשות הפלסטינית וכיוצא באלו. בקמפיין השתתפו יו"ר הרשות מחמוד עבאס, ראש הממשלה סלאם פיאד, שר החוץ ריאד אל-מלכי, ג'יבריל רג'וב, יאסר עבד רבו, סאיב עריקאת ועוד.העיתון הבהיר כי מימון הקמפיין הגיע מארגון USAID האמריקאי והינו בסך מיליון שקל. העיתון מסר מפי מקורות במשרד החוץ הישראלי את פליאת המשרד לנוכח החלטת ארה"ב לממן קמפיין תקשורתי פלסטיני.

לינק לכתבה במקור: http://www.almustaqbal.com/stories.aspx?StoryID=426811

"אל-חיאת" הסעודי (יוצא לאור בלונדון), 30.8

מאת: אסעד תלחמי

"נתניהו מדגיש את אי שינוי עמדתו לגבי ההתנחלויות וממשלתו קושרת את הצעדים בוני האמון להתקדמות במו"מ"

מתוך הכתבה: "בתוך כך, נחשף אתמול קמפיין תקשורת של "יוזמת ז'נבה" הישראלית והפלסטינית, הקוראת לפתרון הסכסוך על בסיס הצעות הנשיא האמריקאי לשעבר ביל קלינטון בקמפ דייויד. הקמפיין כולל כרזות ברחובות ובעיתוני ישראל, הנושאות תמונות של עמודי התווך של הרשות הפלסטינית, כמו הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן), ראש ממשלתו סלאם פיאד, בכיר הנושאים והנותנים סאיב עריקאת, חבר "הועד המרכזי" של "פתח" ג'יבריל רג'וב, מזכ"ל "הועד הפועל" של אש"פ יאסר עבד רבו, שר החוץ ריאד אל-מלכי וסופיאן אבו זיידה. למעלה כתוב "אנחנו הפרטנרים שלכם, ואתם?". מארגני הקמפיין אמרו כי הוא מטרתו לשכנע את הישראלים לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית ובמציאת הסדר לסכסוך על בסיס הצעות קלינטון. "ידיעות אחרונות" כתב כי הקמפיין מומן באופן בסיסי על ידי הארגון האמריקאי USAID, דבר שמשמעותו תמיכה לא ישירה מהממשל האמריקאי בקמפיין מסוג זה, דבר שעורר גינוי מצד משרד החוץ הישראלי, שפרש את הקמפיין כדבר מה שצמח מהרשות הפלסטינית בתמיכה אמריקאית." לינק לכתבה במקור: http://international.daralhayat.com/internationalarticle/176999

"אל-איתיחאד" (אבו דאבי), 31.8.2010

"יוזמת ז'נבה יוצאת בקמפיין שלום;

הסכמה כללית ישראלית – פלסטינית על הקושי שבמו"מ"

מקורות ישראלים ופלסטינים הסכימו בוושינגטון על כך שהמו"מ הישיר יהיה קשה. המקורות מסרו כי לא חל כל שינוי בעמדות שני הצדדים בנוגע למכלול סוגיות הסכם הקבע: ירושלים, הפליטים הפלסטינים, ההתנחלויות, הגבולות, המים, הביטחון וסוגיות נוספות. המקורות הבהירו כי הצד הישראלי רוצה לדון בסידורי הביטחון ובהיוותרות הצבא הישראלי לאורך הגבול המזרחי של הגדה המערבית בעמק הירדן, ובפירוז המדינה הפלסטינית מנשק, ומניעתה מקיום בריתות עם מדינות "עוינות לישראל". הצד הפלסטיני רוצה לדון בסוגיות אחרות, בעיקר בהתנחלויות ובגבולות המדינה הפלסטינית. מקורות פלסטינים מסרו שההנהגה הפלסטינית הולכת למו"מ בעוד שבזירה הפלסטינית מושמעים קולות התנגדות המביעים פאסימיות לגבי סיכויי ההצלחה של המו"מ. ההתנגדות הפלסטינית (למו"מ הישיר בשלב זה) אינה בוטחת בממשלת ישראל וברצינותה בהשגת שלום.

חברת "הועד הפועל" של אש"פ, חנאן עשראוי, אמרה כי "ההיגיון הישראלי השולט מתנגד ומרחיק את השלום ואת מה שנדרש כדי להשיגו. היגיון זה מתנגש עם החוק הבינלאומי ועם רצון הקהילה הבינלאומית. ישראל רוצה לנסח מחדש את הבסיסים, את יסודות המו"מ הישיר. ממשלת נתניהו הציבה שלושה תנאים לפני תחילת המו"מ, והם הכרה פלסטינית ביהדותה של המדינה, המשך הבנייה בהתנחלויות והכרזה על סוף הסכסוך". עשראוי הבהירה שנתניהו רוצה להגדיר מחדש את רצון הקהילה הבינלאומית, ולנסח מחדש את החוק הבינלאומי ואת מתווה תהליך השלום במזה"ת.

בתוך כך, יצאו הפעילים הישראלים והפלסטינים ב"יוזמת ז'נבה" אתמול בקמפיין תקשורתי לטובת שכנוע הישראלים המטילים ספק בכך שהפלסטינים הינם פרטנרים בתהליך השלום. היוזמה מוסרת כי בקמפיין שלה משתתפת "הסוכנות האמריקאית לצמיחה בינלאומית" ומממנת אותו. הקמפיין יימשך שלושה שבועות.הקמפיין כולל צילומים קצרים של פלסטינים בולטים הפונים אל הציבור הישראלי דרך אמצעי התקשורת ועל גבי רשת האינטרנט וכרזות פרסום, אשר כל אחת מהן מסתיימת בהצהרה תמציתית של "אני פרטנר שלך, האם אתה פרטנר שלי?". זאת אחרי שדיברו על ההזדמנויות האובדות, אכזבות העבר והצורך להפיק תועלת מהשיחות הנוכחיות בכדי להגיע להסכם שלום היסטורי.

מנכ"ל יוזמת ז'נבה, גדי בלטיאנסקי, אמר כי הקמפיין נועד להפריך את הגישה הישראלית הטוענת כי אין לישראל פרטנר לשלום, גישה שמקבלת ביטוי על ידי שותפים בכירים בממשלת ישראל. לינק לכתבה במקור:

http://www.alittihad.ae/details.php?id=55149&y=2010