כן להסכם - תומכים ביוזמת ז'נבהכן להסכם - תומכים ביוזמת ז'נבה
English Русский الموقع الفلسطيني
עקבו אחרינו בטוויטר הצטרפו אלינו בפייסבוק ערוץ יוזמת ז'נה ביוטיוב
שומרים על קשר

ז'נבה בשטח
היכנסו לצפות בסרטון מי אנחנו

"אל-איתיחאד" מאבו דאבי מדווח על קמפיין הפרטנרים של יוזמת ז'נבה

(31/08/2010)

"אל-איתיחאד" (אבו דאבי), 31.8.2010

"יוזמת ז'נבה יוצאת בקמפיין שלום;

הסכמה כללית ישראלית – פלסטינית על הקושי שבמו"מ".

מקורות ישראלים ופלסטינים הסכימו בוושינגטון שהמו"מ הישיר יהיה קשה. המקורות מסרו כי לא חל כל שינוי בעמדות שני הצדדים בנוגע למכלול סוגיות הסכם הקבע: ירושלים, הפליטים הפלסטינים, ההתנחלויות, הגבולות, המים, הביטחון וסוגיות נוספות. המקורות הבהירו כי הצד הישראלי רוצה לדון בסידורי הביטחון ובהיוותרות הצבא הישראלי לאורך הגבול המזרחי של הגדה המערבית בעמק הירדן, ובפירוז המדינה הפלסטינית מנשק, ומניעתה מקיום בריתות עם מדינות "עוינות לישראל". הצד הפלסטיני רוצה לדון בסוגיות אחרות, בעיקר בהתנחלויות ובגבולות המדינה הפלסטינית. מקורות פלסטינים מסרו שההנהגה הפלסטינית הולכת למו"מ בעוד שבזירה הפלסטינית מושמעים קולות התנגדות המביעים פאסימיות לגבי סיכויי ההצלחה של המו"מ. ההתנגדות הפלסטינית (למו"מ הישיר בשלב זה) אינה בוטחת בממשלת ישראל וברצינותה בהשגת שלום.

חברת "הועד הפועל" של אש"פ, חנאן עשראוי, אמרה כי "ההיגיון הישראלי השולט מתנגד ומרחיק את השלום ואת מה שנדרש כדי להשיגו. היגיון זה מתנגש עם החוק הבינלאומי ועם רצון הקהילה הבינלאומית. ישראל רוצה לנסח מחדש את הבסיסים, את יסודות המו"מ הישיר. ממשלת נתניהו הציבה שלושה תנאים לפני תחילת המו"מ, והם הכרה פלסטינית ביהדותה של המדינה, המשך הבנייה בהתנחלויות והכרזה על סוף הסכסוך". עשראוי הבהירה שנתניהו רוצה להגדיר מחדש את רצון הקהילה הבינלאומית, ולנסח מחדש את החוק הבינלאומי ואת מתווה תהליך השלום במזה"ת.

בתוך כך, יצאו הפעילים הישראלים והפלסטינים ב"יוזמת ז'נבה" אתמול בקמפיין תקשורתי לטובת שכנוע הישראלים המטילים ספק בכך שהפלסטינים הינם פרטנרים בתהליך השלום. היוזמה מוסרת כי בקמפיין שלה משתתפת "הסוכנות האמריקאית לצמיחה בינלאומית" ומממנת אותו. הקמפיין יימשך שלושה שבועות.הקמפיין כולל צילומים קצרים של פלסטינים בולטים הפונים אל הציבור הישראלי דרך אמצעי התקשורת ועל גבי רשת האינטרנט וכרזות פרסום, אשר כל אחת מהן מסתיימת בהצהרה תמציתית של "אני פרטנר שלך, האם אתה פרטנר שלי?". זאת אחרי שדיברו על ההזדמנויות האובדות, אכזבות העבר והצורך להפיק תועלת מהשיחות הנוכחיות בכדי להגיע להסכם שלום היסטורי.

מנכ"ל יוזמת ז'נבה, גדי בלטיאנסקי, אמר כי הקמפיין נועד להפריך את הגישה הישראלית הטוענת כי אין לישראל פרטנר לשלום, גישה שמקבלת ביטוי על ידי שותפים בכירים בממשלת ישראל.